کلید سه گوش درب آسانسور چیست؟(طریقه استفاده و کاربرد)

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان سازی, آسانسور ها به دادمان رسیده اند. زیرا آسانسور ها از کاربردی ترین تجهیزات ساختمان ها هستند که نقش آن ها جا به جایی افراد و وسایل بین طبقات مختلف می باشد.حال ممکن است در یک سری شرایط اضطراری مثل قطع شدن ناگهانی برق درب آسانسور باز نشود و افراد داخل آن گیر کنند.کلید های در آسانسور برای این شرایط اضطراری در مدل های مختلف ساخته شده اند تا بتوانید قفل در را به راحتی باز کنید.یکی از انواع این مدل ها کلید سه گوش درب آسانسور می باشد که در این مواقع به ما کمک می کنند.

این کلید به شکل سه گوش است و نام گذاری آن نیز به همین دلیل می باشد .هم چنین بهتر است بدانید که این کلید از آلیاژ سرب و آلومنیوم ساخته شده و به دلیل این که این کلید از این مواد اولیه محکم و با دوامی ساخته می شود, پس معمولا آسیب نمی بیند و اصلا خم یا شکسته نمی شود.

کاربرد کلید سه گوش درب آسانسور

شاید بدانید که این کلید ها در مواقع اضطراری مثل قطع شدن برق و یا در مواقعی که آسانسور خراب می شود, استفاده می شود.کلید سه گوش در آسانسور معمولا با تمامی مدل های بالابر ها و آسانسور ها سازگار هستند.اگر اتفاقی مثل خرابی ها و قطعی ها افتاد ,بهتر است که یک فرد متخصص با این کلید در قفل شده را باز کند تا مراتب احتیاط رعایت شود و اتفاق خاصی نیوفتد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که این کلید باید در جایی باشد که دسترسی به آن راحت و سریع باشد تا در مواقع مورد نیاز بتوان از آن استفاده کرد. مثلا می توان آن ها را در جایی که دیگر کلید های مشاع قرار می گیرد گذاشت و یا به دست نگهبان و سرایدار ساختمان داد.فرقی نمی کند که آسانسور در چه طبقه ای گیر کرده باشد ویا مشکل چه است, در هر صورت کلید سه گوش درب آسانسور به افراد ساختمان کمک می کند تا در را بتوانند باز کنند.

کلید سه گوش درب آسانسور

آموزش استفاده از کلید سه گوش درب آسانسور

اولین نکته ای که باید در استفاده از این کلید بدانید این است که اصلا و ابدا هنگامی که آسانسور در حرکت است نباید در را باز کنید.خوب است که استفاده از این کلید, توسط سرویس کار و تعمیر کار متخصص در زمینه آسانسور به چندین نفر از ساکنین ساختمان آموزش داده شود تا در مواقع ضروری و نبود فرد متخصص ساکنین بتوانند فرد گیر افتاده در آسانسور را نجات دهند.گاهی ممکن است آسانسور در خود طبقه نباشد و کمی بالاتر و یا پایین تر باشد پس باید توجه داشته باشید که کلید را از کدام مکان باید وارد کنید.سپس باید درب آسانسور را بکشید و باز کنید و افرادی که در آن گیر افتاده اند را خارج کنید. بعد عملیات نجات افراد, حتما حواستان باشد که در را قفل کنید و از قفل شدن اطمینان حاصل کنید.

خرید کلید سه گوش آسانسور

کلید سه گوش درب آسانسور در طرح های مختلف وجود دارد که البته کارکرد یکسان دارند و معمولا به همه ی درب های آسانسور می خورند.با توجه به این که از آلیاژ محکمی ساخته می شوند پس عمر زیادی دارند و البته باید در هنگام استفاده از آن ها دقت کنید که نیاز به فشار زیادی ندارند و به راحتی به قسمت سری مثلثی قفل چفت می شوند.اگر فشار خیلی زیادی وارد کنید احتمال شکستن قفل وجود دارد.

البته شما به این نکته نیز باید توجه کنید که قفل وکلید هایی که در شرکت های معتبر ساخته می شوند دارای کیفیت خوب و ایمنی مورد انتظار می باشند به همین دلیل توجه به این نکته در هنگام خرید, ایمنی کاملی از بابت آسانسور برای شما فراهم می سازد.کلید های در آسانسور باید مطابق با استاندارد ها و شرایط آسانسور باشد تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

نتیجه

همان طور که گفته شد, کلید های سه گوش درب آسانسور ها یکی از اجزای اصلی آسانسور مخصوصا در مواقع اضطراری محسوب می شود, واجب است که حتما هنگام خرید آسانسور این کلید را نیز تهیه فرمایید تا بعدا به مشکل بر نخورید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر