طراحی نسل جدید آسانسور های مدرن توسط شرکت آلمانی انجام شده و این شرکت درصدد است تا با طراحی و ساخت ایده خود تا پایان سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی کند.
حرکت آسانسورها تا به حال فقط به صورت پایین و بالا بوده است ولی این ظاهر معمول تغییر کرده و آسانسورهای آینده از تکنولوژی نیروی شناور مغناطیسی برای حرکت عمودی و افقی استفاده خواهند کرد.
تیسن کروپ، شرکت مهندسی آلمانی تولید فولاد که دفتر مرکزی آن در شهرهای دویسبورگ و اسن آلمان قرار دارد، در بیانیه ای اعلام کرده که در حال ساخت نسل بعدی آسانسورهاست که از نیروی شناوری مغناطیسی برای بالا و پایین و همچنین حرکت در راستای افقی در ساختمان های آینده بهره می برد.
فناوری مگلو (مخفف Magnetic Levitation یا شناوری مغناطیسی) که در قطارهای سریع السیر استفاده می شود، از میدان های مغناطیسی بزرگی استفاده می کند که از تماس قطار با ریل خودداری می کند. این امر سبب کاهش اصطکاک و سرعت بالا تنها با اعمال نیروی محرک نسبتاً اندکی می شود.
تیسن کروپ، این سیستم جدید را که با نام Multi شناخته شده، جام مقدس صنعت آسانسور نامگذاری کرده است. کابین های این آسانسور که برای ساختمان های با ارتفاع متوسط و بلند، با ارتفاع ایده آل حداقل ۳۰۰ متر، طراحی شده است با سرعت ۵ متر در ثانیه حرکت می کنند. این سرعت فوق سریع محسوب نمی شود اما ماهیت این طراحی به آنها این اجازه را می دهد که دائم در حال حرکت باشند و این ویژگی منجر به این امر می شود که مسافران این آسانسور حداکثر برای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه برای آسانسور بعدی منتظر باشند.
تیسون کروپ امیدوار است تا نمونه اولیه آسانسور جدید خود را تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی به مرحله اجرا درآورد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes