معنی حروف روی دکمه ها در آسانسور

معنی حروف روی دکمه ها در آسانسور

همان گونه که می دانید این روز ها اکثر خانه ها آپارتمانی هستند و آسانسور هه نقش بسیار پر رنگی در دنیای امروزی دارند؛ قطعا شما نیز پول های آسانسور را دیده اید و گاهی اوقات هنگام زدن دکمه ای از آن به دنبال معنی آن حرف بوده اید. ما امروز با شما هستیم تا معنی حروف روی دکمه ها در آسانسور را خدمت شما عرض کنیم چنان چه مایل هستید به خوبی این دکمه ها را بشناسید با ما همراه باشید.  لازم به ذکر است که برخی دکمه ها مثل شماره طبقات در آسانسور هستند که معنی آن ها کاملا مشخص است اما خب برخی دیگر واضح نیستند که امروز ما در شرکت آسانسور گلبام صنعت پارس به آن ها خواهیم پرداخت.

حرف b  برای دکمه آسانسور یعنی چه

قطعا در کنار دکمه های شاخص ( دکمه هایی که اعداد طبقات روی آن ها است) حروف دیگری را مشاهده می کنید. دکمه ی بی در آسانسور ساختمان هایی وجود دارد که طبقه ی منفی دارند. لازم به ذکر است که منظور از طبقات منفی در ساختمان طبقاتی است کخ زیر طبقه ی همکف قرار دارند. در واقع باید خدمتتان عرض کنیم که حرف B مخفف کلمه ی  Basement  ( زیر زمین) است. اگر حرف B1  را در آسانسور مشاهده کردید یعنی طبقه ی منفی یک ، B2  یعنی طبقه ی منفی ۲ و این اعداد تا هر اندازه که اعداد طبقه های زیر زمینی ادامه داشته باشد ادامه دار خواهد بود.

معنی حروف روی دکمه ها در آسانسور

 

حرف G  برای دکمه آسانسور یعنی چه

فرقی نمی کند که شما ساکن کدام طبقه ی یک ساختمان باشید زیرا ساکن هر طبقه که باشید قطعا باید برای بازگشت به طبقه همکف دکمه ی G  را لمس کنید.  البته برخی کشور های خارجی به جای دکمه ی G  از صفر استفاده می کنند. چنان چه در کشور های دیگری زندگی می کنید ممکن است به جای حرف G  حروف های زیر را مشاهده کنید.

  • سوئد : BV
  • هلند: BG
  • اندونزی : D
  • آلمان: E
  • ایتالیا : PT
  • اسپانیا : PB

با این توضیحات به راحتی می توانید در آسانسور های مختلف طبقه ی همکف را پیدا کنید و وارد لابی ساختمان شوید.

حرف p برای دکمه آسانسور یعنی چه

حرف p  مخفف کلمه ی پارکینگ است که در تمام پنل های آسانسور ها وجود دارد ؛ نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر ی ساختمان چندین پارکینگ داشته باشد قطعا در پنل دکمه هایی هم چون p1, p2, p3, … را مشاهده می کنید . البته این کارایی این دکمه تنها به پارکینگ ختم نمی شود. گاهی ممکن است که دکمه ی p  به معنی Pool باشد  و به شما اعلام کند که این ساختمان دارای استخر است و شما با فشردن آن دکمه به طبقه ای که استخر در آن است بروید.  علاوه بر آن ممکن است که دکمه ی P شما را به طبقه ای که در آن لژ نمایش برگزار می شود ببرد.

حرف L برای دکمه آسانسور یعنی چه

حرف L  از Lobby  گرفته شده است و طبقه ای را نشان می دهد که لابی در آن قرار دارد. البته برخی مواقع نیز این حرف مخفف level  است و ممکن است تعداد آن ها بیش تر شود و شامل  L1 , L2, L3 و غیره است. کلمه ی UL  نیز به معنی طبقه ی بالای بازی است و یا LL  یعنی Lower Level  به معنی طبقه پایین لابی است . البته کلمه ی ML نیز به Main Lobby اشاره دارد که به معنی لابی اصلی است و قطعا در کنار آن شاهد حروف دیگری هم چون UL  و LL خواهید بود. شایان به ذکر است که معمولا این دکمه ها را در آسانسور های فروشگاه های تجاری مشاهده می کنید.

حرف A  برای دکمه آسانسور یعنی چه

حرف A  از کلمه ی Additional  یا همان اضافی می آید و معمولا آن را در آسانسور ساختمان هابی که دارای انشعابات هستند تماشا می کنیم برای مثال اگر 4A در آسانسور مشاهده کردید یعنی طبقه ی چهارم این ساختمان اضافی است.

حرف M  برای دکمه آسانسور یعنی چه

شاید تا به امروز با دیدن کلمه ی M بار ها از خود پرسیده اید که معنای این کلمه چیست و با فشردن آن وارد چه طبقه ای می شوید. لازم است بدانید که حرف m و گاها mz از mezzanine  نشات می گیرد و به معنی نیم طبقه است و شما را به طبقه ای که میان دو طبقه ی اصلی قرار دارد می برد‌. اگر در بین دیگر دکمه های آسانسور کلمه ی R را مشاهده کردید بدانید که فشردن آن دکمه  شما را به پشت با می برد زیرا این کلمه از Roof  گرفته شده است. اگر RG را نیز مشاهده کردید به همان معنا است.

حرف  C برای دکمه ی آسانسور یعنی چه

در ادامه ی معنی حروف روی دکمه ها در آسانسور بهتر است به سراغ دکمه هایی برویم که خیلی کم تر شاهد آن ها هستیم اما بهت ز است که معنی آن ها را بدانید.  یکی دیگر از این حروف حرف C  است؛ حرف C از Concourse  گرفته شده است و به معنی اجتماع است. بیش تر این کلمه را در سالن های قطار مشاهده می کنیم و خیلی کم تر در آسانسور ها قرار دارند‌.

حرف  Sدر آسانسور برای دکمه ی آسانسور یعنی چه

حواستان باشد که حرف s از عبارت  street Level  نشات گرفته است که به معنی طبقه خیابان است. باید خدمتتان عرض کنیم که در اکثر مواقع این حرف در ایستگاه های مترو و یا قطار کارایی دارد اما از آن جایی که گاهی اوقات در ساختمان های اسپا از آن استفاده می شود بهتر است بدانید که این حرف از کلمه ی stand for Spa  گرفته شده است.

حرف  PH در آسانسور برای دکمه آسانسور یعنی چه

معمولا این حرف را در برج های خیلی بلندی که پنت هاوس دارند مشاهده می کنید؛ PH از کلمه ی Penthouse  گرفته شده است.  اگر شاخص H  را مشاهده کردید بدانید که در آن محل قطعا هلیپاد نشسته می شود.

معنی حروف روی دکمه ها در آسانسور

دکمه های اضطراری آسانسور کدام اند

این دکمه ها معمولا در مدار فرمان آسانسور قرار دارند و برای قطع برق سیستم استفاده می شود.  دکمه های اضطراری موجب می شوند که در صورت لزوم کابین آسانسور از کار بیفتد و در یک نقطه مستقر شود . این دکمه های اضطراری معمولا کلید های زرد رنگ و یا قرمز رنگ بزرگی هستند که ردی آن ها با فونت بزرگ کلمه ی  STOP نوشته شده است.

زنگوله در آسانسور ها به چه معنی است

در واقع می توان گفت که علامت زنگ یا همان زنگوله به معنی زنگ خطر است و برای مواقعی به کار می رود که در آسانسور گیر کرده اید. برای خیلی از افراد پیس آمده است زمانی که در آسانسور بوده اند برق رفته است و یا این که به هر دلیلی آسانسور کار نکند اگر شما نیز در چنین وضعیتی قرار گرفتید بهتر است شانس خود را با فشردن این دکمه امتحان کنید تا کسی به کمک شما بیاید.

نکاتی مهم در رابطه با آسانسور ها

ما در طی این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا تمام معنای حروف روی دکمه ها در آسانسور را به شما آموزش دهیم اما نکته ی مهم تر دیگری که در رابطه با آسانسور ها وجود دارد این که همه ی ما به عنوان ساکنین یک ساختمان موظف هستیم که از این دکمه ها مراقبت کنیم زیرا این دکمه تنها راه ارتباطی ما با آسانسور هستند و به هیچ عنوان نباید دکمه ها را محکم فشار دهیم تا بعد از گذشت مدتی خراب شوند پس حواستان باشد که آسانسور متعلق به تمام ساکنین یک ساختمان است و همه به یک اندازه باید در سالم ماندن آن تلاش کنند و با توقف آن در طبقه ی خودمان مانع حرکت آن نشویم و یا این که اجسام سنگین با آن جا به جا نکنیم تا در صورت معیوب شدن آسانسور چندین روز متمادی اهالی ساختمان اذیت شوند.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر