مزایای استفاده از بالابر ساختمانی

مزایای استفاده از بالابر ساختمانی

همان طور که می دانید امروزه ساختمان ها چندین طبقه ساخته می شوند و برای ساخت آن ها از ابزار آلات و تجهیزات و مصالح مختلفی استفاده می شود بنابراین همه این مساله را نمی توان با دست و به وسیله کارگران جابجا کرد بنابراین باید از بالابرهای ساختمانی بهره مند شد. بالابر ساختمانی یکی از اختراعات بشر است که انواع مختلفی دارد و می ‌توان به وسیله آن انواع مصالح و تجهیزات سنگین را در طبقات مختلف جابجا نمود بدون اینکه نیروی شدیدی به افراد وارد شود و آن ها را تحت تاثیر قرار دهد قطعاً استفاده از چنین وسیله ای مزایای مختلف و بسیار زیادی به همراه دارد که ما در شرکت آسانسور گلبام صنعت پارس سعی کردیم در این مطلب تمام اطلاعات درباره بالابر و چگونگی نصب و انواع جدید آن بپردازیم بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

استفاده از بالابر ساختمانی چه مزایایی دارد؟

استفاده از بالابر ساختمانی سراسر مزایا و فایده می باشد و اولین چیزی که به ذهن شما در رابطه با بالابر ساختمانی می رسد در رابطه با حمل و جابجایی انواع مصالح ساختمانی است زیرا همان طور که می دانید مصالح ساختمانی شامل آجر و سیمان و ماسه و غیره می شود که نمی توان آن ها را با دست جابجا نمود و اگر هم بشود بسیار سخت است دیگر مزایای استفاده از بالابر در ساختمان ها شامل موارد زیر می شود:

  • زمانی که شما تمام مصالح را با بالابر جابجا می کنید دیگر احتیاجی به وجود کارگران متعدد نخواهید داشت.
  • در این صورت هزینه های شما برای حقوق و مزایای کارگران بیش تر کاهش خواهد یافت.
  • توجه داشته باشید که استفاده از بالابر ساختمانی می تواند وقوع حوادث خطرناک را کاهش دهد.
  • مصالح و تجهیزات نیز در جابجایی با بالابر دچار مشکل نخواهند شد.

با توجه به چنین مزایای توصیه ما این است که در صورت امکان حتماً از بالابر ساختمانی استفاده کنید.

مزایای استفاده از بالابر ساختمانی

نصب بالابر ساختمانی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نصب بالابر ساختمانی چگونه انجام می شود و به چه صورت است قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم باید ابتدا اجزای بالابر ساختمانی را با هم بررسی کنیم. بالابر ساختمانی از اجزای مختلفی از جمله یک عدد موتور و گیربکس و کالسکه و ریل و قلاب و سیم بکسل و پایه تشکیل شده است. همه این اجزا در کنار هم بالابر ساختمانی را تشکیل می ‌دهند که پایه آن بر روی بالا ترین نقطه ساختمان نصب می شود و شما می توانید در قسمت کالسکه آن تجهیزات و مصالح مورد نظر را قرار دهید و سپس به وسیله قرقره ای که طناب و بوکسل را نگه می دارد به سمت بالا هدایت کنید. قطعاً در این صورت همه مصالح ساختمانی به راحتی به طبقات بالا می رسند و آماده تخلیه خواهد بود و هیچ گونه فشاری متوجه شما نمی شود.

بالابر ساختمانی به جای آسانسور

ممکن است با خود تصور کنید که می ‌توان از بالابر ساختمانی به جای آسانسور استفاده کرد. اما اشتباه می کنید زیرا اینگونه نمی شود چرا که آسانسور و بالابر ساختمانی از یکدیگر متفاوت هستند ممکن است در ابتدا عملکرد آن ها یکی به نظر بیاید و برای جابجایی باشد اما اینگونه نیست و آسانسور در اصل برای جابجایی افراد یک ساختمان با یک کابین مجزا انجام می‌ شود اما بالا و دارای تجهیزات متفاوتی است که در کالسکه آن تجهیزات و لوازم و همچنین مصالح ساختمانی را برای انتقال به طبقات بالاتر انجام می دهد. بنابراین این دو از یکدیگر متفاوت هستند و نمی‌ توان هر یک را به جای دیگری قرار داد به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که بالابرهای ساختمانی مقاومت و استحکام بیش تری نسبت به آسانسور دارند زیرا قرار است سنگین ترین لوازم را جابجا کنند.

بالابر ساختمانی کنار پله

در مواردی ممکن است بالابر ساختمانی را کنار پله نصب کنند بالابر ساختمانی کنار پله نصب شود مزایا و معایبی هم در پی خواهد داشت زیرا همان طور که می ‌دانید بالابر ساختمانی قرار است تجهیزات و مصالح ساختمانی سنگین و متفاوتی را جابجا کند و از طبقات پایینی به طبقات بالاتر منتقل نماید اگر جایگاه بالابر ساختمانی امن نباشد خطرات متفاوتی به دنبال خواهد داشت برای مثال ممکن است تجهیزات و مصالح و لوازمی که درون کالسکه بالابر ساختمانی جایی دارد به سمت پایین سقوط کند و حتی بر سر افراد فرود آید. چنین اتفاقی بسیار خطرناک و غیر قابل پیش بینی است بنابراین اگر جایگاه دیگری برای نصب و قرار دادن بالابر ساختمانی وجود نداشته باشد می ‌توان با رعایت نکات ایمنی و احتیاط ‌های لازم آن را در کنار پله نصب نمود.

بالابر جهت ساختمانهای بدون آسانسور

چند روز که می ‌دانید ساختمان از ابتدای ساخت و ساز دارای آسانسور نیستند به خصوص ساختمان هایی که طبقات آن ها زیاد است برای جابه جایی افراد به طبقات بالاتر و جلوگیری از هزینه های مختلف و متعدد و حتی افزایش تعداد کارگران از بالابر ساختمانی استفاده می کنند این نوع بالابر ها علاوه بر جابه جا کردن انواع مصالح ساختمانی و تجهیزات و لوازم قابلیت جابجا کردن افراد را هم خواهد داشت به این صورت که انواع مهندسین و معماران می توانند به وسیله بالابر ساختمانی به طبقات بالایی مراجعه نموده و کار خود را هر چه سریع تر پیش ببرند و در این زمینه لازم نیست ده ها طبقه را از طریق پله جابجا شوند. بنابراین اگر لازم باشد تا زمانی که آسانسور نصب شود می توان از وجود بالابر ساختمانی در ساختمان بهره جست.

 بالابر های جدید ساختمانی

به طور کلی بالابرهای ساختمانی به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول بالابر های هیدرولیکی یا دستی هستند این نوع بالابر ها همان طور که از نامشان مشخص است به صورت دستی کار می کنند و برای جابجا کردن انواع لوازم و تجهیزات به فشار و انرژی بسیار زیادی نیاز دارند بنابراین همواره یک یا دو نفر باید در کنار آن بایستد و همه تجهیزات و لوازم را به طبقات مختلف هدایت نماید. اما دستی دیگر از بالابر ها که به بالابر های جدید ساختمانی هم معروف هستند بالابر برقی نام دارند که اینو بالابر ها به وسیله برق کار می کنند بنابراین هیچ گونه انرژی و فشاری متوجه آن ها نیست بنابراین کارگران بدون خستگی در این زمینه به کار خود ادامه می دهند هم چنین این نوع بالابر ساختمانی از خرابی و ساییدگی و پارگی نخواهد شد. بنابراین یکی از بهترین جنس های بالابر ساختمانی نوع برقی آن است.

مزایای استفاده از بالابر ساختمانی

 

مشخصات بالابر ساختمانی خوب

از جمله بالابرهای ساختمانی که خدمتتون گفت این جز بهترین بالابر های موجود در بازار می باشند اما قطعاً شما هم به فکر مشخصات بالابر ساختمانی بسیار خوب هستید یکی از مهم ترین مشخصات بالابر ساختمانی خوب این است که کار با آن بسیار راحت است و شما آن را نو خریداری می کنید بنابراین تاکنون دچار خرابی نشده است از این رو می‌ توان به راحتی لوازم و مصالح را با وزن های مختلف در میان طبقات جابجا نمود. توجه داشته باشید که برای ساختمانی خوب طنابی محکم و بسیار قوی دارد که دچار ساییدگی و خرابی و پوسیدگی و پارگی نشده است. توجه داشته باشید که بسیار مهم است که بالابر ساختمانی مورد نظر را از کجا خریداری می کنید در این صورت می ‌توانید با کیفیت ترین و بهترین و مرغوب ترین بالابر ساختمانی را سفارش دهید.

جمع بندی

یکی از مهم ترین لوازم یا وسایلی که در ساختمان سازی مورد استفاده افراد بسیار زیادی قرار می گیرد بالابرهای ساختمانی می باشند که با توجه به این مطلب شما در می ‌یابید که انواع مختلفی دارند و هم چنین استفاده از آن ها شامل مزایای بی شماری خواهد شد از این رو توصیه ما این است که برای خرید بالابر ساختمانی دقت کنید تا بهترین آن را بیاورید زیرا بالابرهای ساختمانی قابلیت امنیت بیشتر در صورت بالا بردن سرعت کار و بهره وری بیش تر خواهد داشت. در حقیقت جابجایی مصالح سنگین و لوازم و تجهیزات را بدون وجود بالابر ساختمانی نمی توان انجام داد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر