علت نصب آینه در آسانسور

راستی! تا به حال فکر کرده اید که چرا در داخل آسانسور ها آینه نصب می‌کنند؟

امکان ندارد عضو شبکه های اجتماعی باشید و شاهد محتواهای آسانسور نباشید! افرادی که داخل کابین قرار دارند، از داخل آینه مدام در حال گرفتن عکس و فیلم با ژست های متفاوت هستند. گویی یکی از سرگرمی‌های محدود ایرانی ها، همین است! اما چه شد که سازندگان آسانسور به فکر نصب آینه افتادند؟

این اقدام، بیشتر جنبه ی روانشناختی دارد تا موضوعات فنی. با ساخت و ساز ساختمان های چندین طبقه‌ای، استفاده کنندگان آسانسور شروع به شکایت کردند که “چرا سرعت حرکت کابین کند است؟”

برای حل این شکایات انتظار می‌رفت که سازندگان آسانسور ، با ابزاری که در دست دارند، سرعت کابین را به شکلی ایمن افزایش دهند اما هزینه های زیاد آن و بالارفتن قیمت آسانسور ، باعث تصمیم دیگری شد.

آن ها طی یکی نظرسنجی  از مردم خواستند که بگویند “چرا در داخل کابین احساس کند بودن دارند؟”. سپس به این نتیجه رسیدند که خستگی، فضای یکنواخت اتاقک و این احساس که در داخل یک چاه، معلق هستند، باعث می‌شود افراد فکر کنند که حرکتشان آرام است.

لذا سازندگان آسانسور به فکر نصب آینه افتادند؛ تا ضمن از بین بردن فضای یکنواخت داخل کابین، افراد، مشغول وارسی خود در آینه شده و متوجه حرکت کابین نشوند. نتیجه‌ای که این اقدام داشت، کاملا پیروزمندانه بود زیرا در نظرسنجی بعدی، توسط استفاده کنندگان عنوان شد؛ که حرکت کابین سرعت بیشتری به خود گرفته در حالی که افراد فقط سرگرم شده بودند و خبری از افزایش سرعت نبوده.

بدیهی‌ست! شما خودتان را در یک ترافیک سنگین یا جاده ای که تهی از هرگونه جذابیت منظره ایست، تصور کنید. چنانچه موسیقی در داخل ماشین پلی نباشد، انگار عقربه‌های ساعت رغبتی برای جلو رفتن ندارند و هر دقیقه معادل ۱ ساعت می‌گذرد. پس استفاده از سرگرمی ها –هرچند جزئی- می‌تواند راه حلی برای یک دغدغه ی بزرگ باشد.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر