سرویس و نگهداری آسانسور

همان گونه که می دانید آسانسور از قطعه های مکانیکی و الکترونیکی زیادی تشکیل شده است؛ لازم به ذکر است که هر کدام از این قطعات نقش بسیار مهمی در عملکرد آسانسور دارد و چنان چه هر کدام از این قطعات به شکل درستی نصب نشده باشد و یا این که بعد از مدتی کار کردن معیوب شود قطعا عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت پس بهترین کار این است که سرویس و نگهداری آسانسور هر چند وقت یک بار انجام شود تا در صورت وجود مشکل برطرف شود. ما امروز قرار است که به طور مفصل درباره سرویس و نگهداری آسانسور در تهران با یک دیگر صحبت کنیم چنان چه مایل هستید بیش تر در این باره بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور چیست؟

لازم به ذکر است که باز بینی و بررسی قطعه های آسانسور به شکل دقیق را سرویس و نگهداری آسانسور گویند؛ در واقع می توان گفت که این کار برای بررسی عملکرد آسانسور انجام می شود؛ آسانسور ها باید ماهانه و به وسیله ی افراد متخصص چک‌ و بررسی شوند تا کاربران مطمئن شوند که آسانسور عملکرد درستی دارد.


علت اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور


قطعا تا به این جا متوجه شده اید که حفظ ایمنی برای افرادی که در آسانسور قرار می گیرند ضروری است و از آن جایی که خیلی از آسانسور ها استفاده می شود امکان خرابی و معیوب شدن قطعات آن وجود دارد پس نمی توان از کنار اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور چشم پوشی کرد. ما در این بخش به مزایای این کار می پردازیم تا شما بهتر متوجه ی اهمیت این موضوع شوید.
• پایین آمدن استهلاک قطعه ها
• رفع خرابی ها با حداقل هزینه ها
• بهره بردن از بیمه آسانسور در زمان بروز اتفاق
• نداشتن توقف اضطراری به خاطر خرابی
• بالا بردن امنیت و هم چنین راحتی افراد
• بالا رفتن عمر آسانسور
• از آن جایی که خیلی زود متوجه ی عیب های موجود می شوید و آن را رفع می کنید هزینه ی تعمیر نیز کم تر می شود.
• کم‌ خسارت های جانی
• و غیره

سرویس و نگهداری آسانسور

شرایط  سرویس و نگهداری آسانسور

در این بخش به شرایط سرویس و نگهداری آسانسور و این که این فرآیند شامل چه مواردی می شود با یک دیگر صحبت می کنیم.  شایان ذکر است که هر سیستم بعد از نصب کردن باید به شکل درستی استفاده و نگهداری شود تا بتواند در طولانی مدت عملکرد بهتری داشته باشد.  همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره کردیم این کار باید به صورت ماهیانه انجام شود تا میزان وزنی که روی سیم بکسل وارد می شود مشخص شود و سلامت قطعات تایید شوند.  لازم است بدانید که اگر قرار داد سرویس و نگهداری آسانسور را به همراه استاندارد سرویس و نگهداری آسانسور و بیمه داشته باشید شرکت سرویس و نگهداری آسانسور وظیفه دارد که این کار را برای شما انجام دهد.

خدمات پس از فروش آسانسور

چنان چه شما کار را به یک شرکت معتبر بسپارید ؛  شرکت با خدمات پس از فروش کیفیت کار خود را تضمین می کند. اگر شما کار نصب و راه اندازی آسانسور را به تیم حرفه ای ما سپرده باشید می توانید از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور نیز استفاده کنید و با کمک سرویس های به موقع خود را از خسارت های سنگین نجات دهید.

چرا آسانسور ها خراب می شوند؟

آسانسور ها برای این که بتوانند به شکل درستی کار کنند به رعایت یک سری اصول نیاز دارند که ما در این بخش به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

  1. محل قرار گیری آسانسور باید با نهایت دقت تعیین شود.
  2. مقدار ارتفاع آن باید توسط محاسبات دقیق مشخص شود.
  3. تعیین ظرفیت آسانسور در ازای هر فرد
  4. ولتاژ برق
  5. کنترل درب ها
  6. و غیره
سرویس آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور شامل چه می شود

  • روغن دان آسانسور

یکی از کار هایی که باید در طی سرویس آسانسور انجام شود این است که روغن دان ها پر شوند در غیر این صورت آسانسور سر و صدا می کند و اگر این وضع ادامه پیدا کند بعد از کمی کار کردن ریل و کفشک خشک می شود و موجب ایجاد اصطکاک میان ریل و کفشک می شود.

  • بکسل آسانسور

سیم بکسل ها نقش خیلی پر رنگی در حمل و نقل آسانسور دارند و حتما باید هر از چند گاهی بررسی شوند تا مقدار خشکی و مقاومت آن مشخص شود . علاوه بر این کارشناس مربوطه باید سیم بکسل را چک کنند که نقطه ای از آن زخم نشده باشد و یا این که رشته ای از آن پاره نشده باشد.

  • ترمز آسانسور

ترمز آسانسور یا همان پاراشوت نیز از مهم ترین بخش های آسانسور است ‌.  معمولا در مواقعی که سیم بکسل آسانسور پاره شود و یا این که سرعت حرکت آن زیاد تر از حد نرمال شود پاراشوت وارد عمل می شود و به این ترتیب کابین های موجود در ریل قفل می شوند و اجازه ی حرکت به آسانسور نمی دهند‌. به روز ترین سیستم پاراشوت به شکل تدریجی عمل می کنند و کاری می کند که آسانسور به تدریج و آرام از حرکت بایستد.

  • کار درب های آسانسور

همان طور که می دانید درب ها در طول روز خیلی باز و بسته می شوند و بی سر و صدا بودن آن ها خیلی مهم است ؛ علاوه بر روان بودن حرکت درب و سر و صدا ی درب باید کارکرد کنتاکت ها ، ریل ها و غیره نیز چک و بررسی شوند.

  • عمل کرد دیکتاتور ها نیز باید چک‌ شود.
  • نحوه کار کرد مگنت درب و قفل های آسانسور
  • شل و سفت بودن پیچ و مهره های آسانسور ، اتصالات برقی و ریل ها
  • عملکرد گاورنر
  • عملکرد مگنت درب باز کن و هم چنین قفل های آسانسور
  • وضعیت کابین
  • وضعیت روغن یونیت، جک هیدرولیکی، اتصالات مرتبط با آسانسور هیدرولیکی و شیلنگ
  • و غیره

تفاوت تعمیرات پیشگیرانه با تعمیرات اضطراری 

سرویس و نگهداری آسانسور با 3 روش صورت می پذیرد. روش لازم و همیشگی بازرسی ادواری از آسانسور است که منجر به انجام دو روش بعدی (تعمیرات پیشگیرانه و تعمیرات اضطراری ) می شود.

تعمیر آسانسور به صورت پیشگیرانه ( PM )

تعمیرات پیشگیرانه ( Preventive Maintenance ) یا در اصطلاح pm به تعمیر و نگهداری منظم و معمول یاری رسانده و به فرایند نگهداری گفته می شود که به صورت مرتب انجام شده و هدف آن کاهش احتمال رخداد خرابی یا از کار افتادگی می باشد. این امر در هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کار کردن هستند، انجام می شود. در نتیجه هدف آن جلوگیری از خرابی های ناگهانی است.

در این نوع سرویس و نگهداری، سرویسکار آسانسور تمام قطعات آسانسور را بازرسی می کند اشکالات جزئی را بر طرف کرده آسانسور را از نظر صنعتی نظافت می کند و در صورت وجود مشکل هر کدام از قطعات را قبل از بروز خرابی جدی اعلام و پس از موافقت مدیر ساختمان تعمیر و یا تعویض می کند این کار باعث جلوگیری از صدمه دیدن دیگر قطعات و در نهایت طولانی شدن عمر آسانسور می گردد.

شرکت سرویس و نگهداری آسانسور

تعمیر آسانسور به صورت نگهداری و تعمیرات اضطراری (EM)

منظور از تعمیر و تامین و نگهداری اظطراری ( Emergency Maintenance ) یا در اصطلاح EM موقعی است که دستگاه به طور ناگهانی از کار افتاده باشد یا عملکرد مورد نظر را نداشته باشد.

فروش آسانسور تعمیر آسانسور لوازم آسانسور

در صورت خرابی یک قطعه سرویسکار ( فرد متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری آسانسور ) نشانه های خرابی آسانسور را به خوبی می شناسد و رفع خرابی آسانسور را به صورت موردی انجام می دهد ( یعنی رفع مشکل قطعه خراب بدون بررسی آسانسور )؛ این امر باعث می شود که اگر مشکلی در قطعات دیگر آسانسور وجود داشته باشد بررسی و رفع نشود؛ همین موضع ممکن است باعث خرابی دوباره ی آسانسور و یا آسیب رسیدن به دیگر قطعات آسانسور شود و نیز هزینه گزافی را بر دوش اهالی ساختمان خواهد گذاشت.

ایمنی آسانسور

در این مقاله به مثال های از خرابی های احتمالی ناشی از عدم سرویس و نگهداری پیشگیرانه خواهیم داشت. از مهمترین این وقایع عدم بازبینی سیم بکسل است که موجب می گردد افراد متوجه خوردگی و یا زدگی این سیم ها نشوند این امر باعث لیز خوردن سیم بکسل و در نهایت سقوط آسانسور می شود.

کم شدن روغن موتور گیربکس باعث خرد شدن کل موتور گیربکس و از بین رفتن آن می شود برای جلوگیری از این واقعه و هزینه های گزاف آتی آن کافیست که تنها روغن در سرویس و نگهداری آسانسور دوره ای کنترل شود.

فروش آسانسور تعمیر آسانسور لوازم آسانسور

کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار بر روی لقمه های پاراشوت باعث پاراشوت – پاراشوت آسانسور یکی از حیاتی ترین بخش های آسانسور است که برای متوقف کردن کابین یا وزنه تعادل با سرعتی معادل سرعت عملکرد سیستم کنترل کننده ( گاور نر ) و با بار اسمی در حرکت بوده به کار می رود ( حتی در اثر پاره شدن سیستم آویز ) -کردن آسانسور و از بین رفتن ریل های آسانسور می گردد که تنها با تمیز کردن لقمه ها به صورت منظم در هر بازرسی سرویس و نگهداری صورت می پذیرد.

تنظیم نبودن فنر گاور نر که تنها با یک بازرسی و تنظیم مجدد قابل حل است باعث پاراشوت کردن اسانسور و از بین رفتن ریل های آسانسور می شود. «درایو» یکی از گران‌ قیمت‌ترین قطعات آسانسور است؛ خرابی در «رزیستور»های تابلو فرمان باعث خرابی «درایو» تابلو فرمان می‌شود؛ و هزینه سنگینی را متحمل می‌گردد. چنانچه در سرویس پیشگیرانه خرابی رزیستور تشخیص داده شود با هزینه کمتری قابل تعمیر بوده و نیازی به تعویض نیست.

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور

در رابطه با تعرفه های سرویس و نگهداری آسانسور باید خدمتتان عرض کنیم که هزینه ی این سرویس ها به شکل دوره ای تعیین می شود و عواملی هم چون نوع قطعه، سن و کیفیت به قرار داد اضافه می شود. معمولا در قرارداد ها این گونه قید می کنند که سیستم آسانسور به خوبی نگهداری نشود و چند سال سرویس نشده باشد تیم سرویس  قبل از  شروع کار هزینه ی تعمیر و تعویض را خدمت شما عرض می کنند. برای مطلع شدن از قیمت دقیق هزینه ها بهتر است با کارشناس ها و مشاور های ما تماس بگیرید تا همکاران ما شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر