سرویس و نگهداری آسانسور با 3 روش صورت می پذیرد 03

تفاوت تعمیرات پیشگیرانه با تعمیرات اضطراری : سرویس و نگهداری آسانسور با 3 روش صورت می پذیرد . روش لازم و همیشگی بازرسی ادواری از آسانسور است که منجر به انجام دو روش بعدی (تعمیرات پیشگیرانه و تعمیرات اضطراری ) می شود.

تعمیر آسانسور به صورت پیشگیرانه ( PM ):

تعمیرات پیشگیرانه ( Preventive Maintenance ) یا در اصطلاح pm به تعمیر و نگهداری منظم و معمول یاری رسانده و به فرایند نگهداری گفته می شود که به صورت مرتب انجام شده و هدف آن کاهش احتمال رخداد خرابی یا از کار افتادگی می باشد. این امر در هنگامی که تجهیزات هنوز در حال کار کردن هستند ، انجام می شود . در نتیجه هدف آن جلوگیری از خرابی های ناگهانی است.

در این نوع سرویس و نگهداری ، سرویسکار آسانسور تمام قطعات آسانسور را بازرسی می کند اشکالات جزئی را بر طرف کرده آسانسور را از نظر صنعتی نظافت می کند و در صورت وجود مشکل هر کدام از قطعات را قبل از بروز خرابی جدی اعلام و پس از موافقت مدیر ساختمان تعمیر و یا تعویض می کند این کار باعث جلوگیری از صدمه دیدن دیگر قطعات و در نهایت طولانی شدن عمر آسانسور می گردد.

سرویس و نگهداری آسانسور

تعمیر آسانسور به صورت نگهداری و تعمیرات اضطراری (EM)

منظور از تعمیر و تامین و نگهداری اظطراری ( Emergency Maintenance ) یا در اصطلاح EM موقعی است که دستگاه به طور ناگهانی از کار افتاده باشد یا عملکرد مورد نظر را نداشته باشد .

فروش آسانسور تعمیر آسانسور لوازم آسانسور

در صورت خرابی یک قطعه سرویسکار ( فرد متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری آسانسور ) نشانه های خرابی آسانسور را به خوبی می شناسد و رفع خرابی آسانسور را به صورت موردی انجام می دهد ( یعنی رفع مشکل قطعه خراب بدون بررسی آسانسور )؛ این امر باعث می شود که اگر مشکلی در قطعات دیگر آسانسور وجود داشته باشد بررسی و رفع نشود ؛ همین موضع ممکن است باعث خرابی دوباره ی آسانسور و یا آسیب رسیدن به دیگر قطعات آسانسور شود و نیز هزینه گزافی را بر دوش اهالی ساختمان خواهد گذاشت .

ایمنی آسانسور

در این مقاله به مثال های از خرابی های احتمالی ناشی از عدم سرویس و نگهداری پیشگیرانه خواهیم داشت. از مهمترین این وقایع عدم بازبینی سیم بکسل است که موجب می گردد افراد متوجه خوردگی و یا زدگی این سیم ها نشوند این امر باعث لیز خوردن سیم بکسل و در نهایت سقوط آسانسور می شود.

کم شدن روغن موتور گیربکس باعث خرد شدن کل موتور گیربکس و از بین رفتن آن می شود برای جلوگیری از این واقعه و هزینه های گزاف آتی آن کافیست که تنها روغن در سرویس و نگهداری آسانسور دوره ای کنترل شود.

فروش آسانسور تعمیر آسانسور لوازم آسانسور

کثیف بودن و یا وجود گرد و غبار بر روی لقمه های پاراشوت باعث پاراشوت – پاراشوت آسانسور یکی از حیاتی ترین بخش های آسانسور است که برای متوقف کردن کابین یا وزنه تعادل با سرعتی معادل سرعت عملکرد سیستم کنترل کننده ( گاور نر ) و با بار اسمی در حرکت بوده به کار می رود ( حتی در اثر پاره شدن سیستم آویز ) -کردن آسانسور و از بین رفتن ریل های آسانسور می گردد که تنها با تمیز کردن لقمه ها به صورت منظم در هر بازرسی سرویس و نگهداری صورت می پذیرد.

تنظیم نبودن فنر گاور نر که تنها با یک بازرسی و تنظیم مجدد قابل حل است باعث پاراشوت کردن اسانسور و از بین رفتن ریل های آسانسور می شود. «درایو» یکی از گران‌ قیمت‌ترین قطعات آسانسور است؛ خرابی در «رزیستور»های تابلو فرمان باعث خرابی «درایو» تابلو فرمان می‌شود؛ و هزینه سنگینی را متحمل می‌گردد. چنانچه در سرویس پیشگیرانه خرابی رزیستور تشخیص داده شود با هزینه کمتری قابل تعمیر بوده و نیازی به تعویض نیست.

با تشکر از شما به خاطر مطالعه این مطلب، هدف ما در رسانه یاران بالا بردن اطلاعات شما عزیزان در این صنعت ( آسانسور و پله برقی ) می باشد. شما با نظرات خود در زیر این پست می توانید، تیم یاران در آماده سازی مطالبی بیشتر یاری کنید.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر