آسانسور هیدرولیکی یا کششی

آسانسور هیدرولیکی یا کششی

همان طور که می دانید از گذشته کنیم یکی از مهمترین دغدغه های افراد حمل و نقل و جابجایی اشیا و اشخاص به طبقات بالاتر بوده است. از این رو پس از گذشت زمان بسیار زیاد و ۳ قرن قبل از میلاد از طناب و چوب برای بالا کشیدن موارد مختلفی استفاده می شد. اما با پیشرفته شدن علم و به میان آمدن تجهیزات جدید آسانسورها به میان آمدند. اکنون دیگر شما می دانید که آسانسور چیست و کار آن چه می باشد اما قطعاً با انواع آشنایی ندارید و به همین خاطر ما در شرکت آسانسور گلبام صنعت پارس تصمیم گرفتیم دو نوع آسانسور هیدرولیکی و کششی را به شما عزیزان معرفی کنیم و علاوه بر آن در مورد مزایا و ویژگی های هر یک برایتان خواهیم گفت در این صورت شما مقایسه درستی از این دو نوع آسانسور خواهید داشت و می توانید برای محل مورد نظرتان تصمیم درستی در رابطه با نصب آسانسور بگیرید.

 

آسانسور هیدرولیکی یا کششی

آسانسور کششی بهتره یا هیدرولیک

همواره یکی از سوالاتی یا دوراهی هایی که برای افراد پیش می آید در رابطه با انتخاب آسانسور هیدرولیک و کششی است به خاطر قبل از هر چیز آسانسور هیدرولیک را خدمتتان معرفی می کنیم. آسانسور هیدرولیکی یکی از انواع آسانسور است که در نیمه دوم قرن بیستم تولید شد که به وسیله پمپ و جریان الکتریکی کار می کند. در حقیقت انرژی الکتریکی باعث میشود که مایع درون پمپ که مانند یک روغن می ماند با فشار زیاد به سمت جک هدایت شود. سیستم بالابر جک هم به وسیله یک پیستون که به پایه آسانسور متصل است و درون آن یک سیلندر وجود دارد دستور بالا بردن را صادر می کند. اکنون دیگر شما با آسانسور هیدرولیکی آشنایی دارید و می دانید که ساز و کار آن چگونه است. در این رابطه باید به انواع آسانسور هیدرولیکی نیز آشنایی داشته باشید که به شرح زیر دو دسته است:

• آسانسور هیدرولیکی چاهک دار
• آسانسور هیدرولیکی بدون چاهک
آسانسور هیدرولیک جکی

آسانسور هیدرولیکی چاهک دار یکی از انواع آسانسور های هیدرولیک نامیده می ‌شود که اجزای آن از جمله موتور و سیلندر های هیدرولیکی درون چاهک نگهداری می شوند عمق این چاهک متفاوت است و با یک قرقره عمق چاهک مشخص می شود. پس از آن نوبت به آسانسور هیدرولیکی بدون چاهک می رسد که به آن آسانسور هیدرولیک جکی هم گفته می شود. توجه داشته باشید که در اسانسور هیدرولیک بدون چاهک یا همان هیدرولیک جکی در دو طرف کابین دو جک وجود دارد که متفاوت با نوع ساختمان و ارتفاع آن از پیستون های مرحله ای و معمولی استفاده می شود. حال ممکن است برای شما هم پیستون های مرحله ای و معمولی چه تفاوتی با هم دارند که به ترتیب برای ساختمان های ۱۵ متری و شش متری مورد استفاده قرار می گیرند.

آسانسور هیدرولیکی یا کششی

اکنون قرار است در رابطه با آسانسور کششی با شما صحبت کنیم که یکی دیگر از انواع آسانسور محسوب می شود. برچسب های کششی همان طور که از نامشان مشخص است به روش کششی جابجا می شوند در این صورت می ‌توان گفت که آسانسور های کششی شامل یک کابین هستند که از طریق یک وزنه که از دو طرف متصل به سیم می باشد بوکسل و با یک قرقره بزرگ هدایت می‌ شود. به زبان ساده تر آسانسور کششی در حقیقت کابینی است که به وسیله طناب های بسیار محکم و قوی با یک قرقره به پیچ های یک موتور متصل است و جابجایی را انجام می دهد. در انتهای میخ ها و وزنه های متصل است که تعادل را میان کابین و وزن اصلی برقرار می کنند. و در واقع کشش روی طناب است که باعث بالا یا پایین رفتن کابین می شود.

آسانسور هیدرولیکی

هر آسانسوری متناسب با مزایا و ویژگی هایی که دارد مناسب ساختمان های خاصی می باشد بنابراین نمی توان برای همه ساختمان ها از یک نوع آسانسور استفاده نمود از این رو ما تصمیم گرفتیم در رابطه با مزایا و ویژگی های آسانسور هیدرولیکی و انواع آن اطلاعات بیش تری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای جابجایی بار های خیلی سنگین از آسانسور های هیدرولیکی استفاده می شود که بسیار قوی عمل می کنند گذشته از این موضوع آسانسور های هیدرولیکی هزینه تعمیر و نصب کم تری نسبت به آسانسور های کششی دارند به همین خاطر در میان افراد مختلف محبوبیت بیش تری به دست آوردند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که از آسانسور های هیدرولیکی برای ساختمان هایی با ارتفاع متوسط یا کم حدوداً پنج طبقه استفاده می شود. بنابراین آسانسور های هیدرولیکی انتخاب خوبی برای ساختمان های با ارتفاع کم هستند.

آسانسور هیدرولیکی و کششی

در این میان باید به مزایا و ویژگی های آسانسور کششی هم اشاره کنیم تا شما بتوانید تصمیم درست و راحتی در این زمینه بگیرید. آسانسور های کششی سرعت بسیار بالایی در جابجایی دارند در حقیقت آسانسور های هیدرولیکی واحد جابجایی آن ها یک متر بر ثانیه بنابراین برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نزدیک به ۱۵۰ متر از آسانسور های کششی استفاده می شود. برای نصب آسانسور های هیدرولیکی در ساختمان های چندین طبقه به پیستون و طناب و سیلندر بیش تری نیاز است زیرا انرژی بیش تری جهت بالا بردن هدر می دهد بنابراین به صرفه ترین کار در این ساختمان ها استفاده از آسانسور های کششی می باشد. البته به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که آسانسور های کششی هم انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به آسانسور کششی گیربکس و آسانسور کششی گیرلس اشاره نمود.

 

آسانسور هیدرولیکی یا کششی

مزایای اصلی آسانسور های کششی و هیدرولیکی نسبت به یکدیگر

آسانسور های هیدرولیکی قدرت بسیار بالا و بیشتری در زمینه ی جابجایی اشیا و اشخاص دارند به این صورت که شما می توانید با وجود آسانسور های هیدرولیکی آهن را نیز جابجا کنید توجه داشته باشید که محدودیت ارتفاع وجود دارد و برای ارتفاع زیاد باید از آسانسور کششی استفاده کرد توجه داشته باشید که در جابه جایی با آسانسور هیدرولیکی فشاری بر ساختمان وارد نمی ‌شود و به راحتی این کار را انجام می دهد هم چنین ایمنی در آسانسور های هیدرولیکی بالاتر از آسانسور های کششی است از این ‌رو افراد برای ساختمان های کم تر از ۵ طبقه ترجیح می ‌دهند از آسانسور های هیدرولیکی استفاده کنند. با این وجود باز هم دلایلی به استفاده از آن و یا کششی در ساختمان های متفاوت وجود دارد که همه انتخاب ها بستگی به شرایط و محیط و بودجه شما دارد.

جمع بندی

با توجه به تمام اطلاعاتی که در این مطلب در اختیار شما عزیزان قرار دادیم اکنون دیگر شما آشنایی کاملی با آسانسور های هیدرولیکی و کششی دارید و می دانید که چگونه کار می کنند و هم چنین چه مقدار ظرفیت و فشار را تحمل می نمایند گذشته از این موضوع ما در این مطلب در رابطه با استفاده از آسانسور های کششی و هیدرولیکی در ساختمان های مختلف صحبت کردیم اما اینکه کدام یک از این آسانسورها بهتر است بستگی به نوع ساختمان شما دارد بنابراین نمی توان گفت دقیقا کدام یک برتری دارد زیرا هر کدام در نوع کارکرد خود مفید و فوق‌ العاده هستند بنابراین شما می توانید متناسب با ساختمان و ارتفاعی که دارد آسانسور مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید سپس برای نصب و راه اندازی آن از افراد متخصص و حرفه ای در این حیطه کمک بخواهید مطمئن باشید که با وجود چنین مطالب و اطلاعاتی از انتخاب خود رضایت کامل خواهید داشت.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر