چگونه باید آسانسور خود را برای زمستان آماده کنید؟

چگونه باید آسانسور خود را برای زمستان آماده کنید؟

با فرا رسیدن فصل سرما، زمان آماده سازیِ آسانسور برای این فصل نیز فرا می‌رسد. آب و هوای سرد می‌تواندبر عملکرد سیستم آسانسور تاثیرگذار باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که این اثر گذاری به کمترین میزان برسد. در ادامه به چند شیوه برای بالا بردن عملکرد سیستم آسانسور خواهیم پرداخت تا با رعایت این نکات، هزینه تعمیرات برای آسانسور خانه یا اداره خود را کاهش دهید.
چند شیوه برای بالا بردن عملکرد سیستم آسانسور

روغن کاری ریل‌های آسانسور

از آنجایی که دمای هوا در فصل زمستان برروی عملکرد آسانسور اثر گذار است، مهم است که اطمینان حاصل شود که تمام ریل‌ها به خوبی روانکاری می‌شوند. این باعث می‌شود که اصطکاک بین ریل و آسانسور، ضمن حرکت بین طبقات، حفظ شود. روغن هیدرولیکی که استفاده می‌کنید باید در دمای بین ۸۵ و ۹۵ درجه فارنهایت بهترین عملکرد را داشته باشد که برای آگاهی از این مورد کافی است از فروشندگان تجهیزات برقی بپرسید بهترین روغن برای این کار چه برندی است و بعد آن را تهیه کنید.

جلوگیری از نفوذ باد در آسانسور

از آنجا که باد می‌تواند عملکرد مناسب درب‌ها را مختل کند، باید اطمینان حاصل کنید که در ناحیه اطراف آسانسور مانند درب‌های لابی هیچ درز یا شکافی وجود ندارد. باد همچنین سبب می‌شود که درهای آسانسور به طور کامل بسته نشود؛ چرا که آسانسور به مانند هواکش عملکرده و از بستن درهای آسانسور ممانعت خواهد کرد.

سیستم برق پشتیبان آسانسور خود را بررسی کنید

برف زمستانه، یخ و طوفان‌هامی‌توانند به آسانی باعث قطع برق ساختمان شوند. بدون سیستم برق پشتیبان، آسانسور در جای خود متوقف شده و باعث گیر افتادن افراد خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که سیستم تامین برق پشتیبانی به درستی عمل می‌کند و آماده به کار استو اگر از سیستم تامین برق استفاده نمی‌کنید بهتر است که هرچه سریعتر یکی از آن‌ها را نصب کنید.

اطمینان از درجه حرارت یکنواخت آسانسور

خشک بودن اتاق آسانسور و همچنین کنترل کردن دمای آن سبب می‌شود که موتور آسانسور و سایر تجهیزات به عملکرد خوب خود ادامه دهند. هوای سرد و نوسانات دمایی یکی از بزرگترین چالش‌هامی‌باشد که ایمنی و عملکرد آسانسور را تهدید می‌کند. هنگامی‌که دما به طور مداوم و مکرر از سرد به گرم و برعکس در نوسان است، با ایجاد تنش‌های حرارتی از عمر مفید تجهیزات مکانیکی آسانسور کم کرده و در عملکرد الکتریکی اختلال ایجاد خواهد کرد.با انجام سرویس و نگهداری‌ها بر طبق زمانبندی مناسب، این مسائل زودتر شناسایی شده و برطرف می‌گردند. همچنین دمای غیر یکنواخت سبب می‌شود که آسانسور حرکت یکنواختی در حرکت بین طبقات نداشته باشد.

مراقب تجمع آب و یخ در ورودی آسانسور باشید

از ورودی آسانسور و در جایی که امکان جمع شدن آب و یخ وجود دارد محافظت کنید؛ این تجمع آب سبب یخ زدگی خواهد شد و ممکن است رفت و آمد مسافران به آسانسوررا با مشکل مواجه کند.
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes
0 نظرات

بدون نظر